ASWARA akan berusaha memenuhi kehendak ” stake holder”, pelajar, ibu bapa, pembekal, industry, penggiat dan pihak media. ASWARA berjanji akan memberikan perkhidmatan yang terbaik seperti :-
- Menyediakan program pendidikan dan latihan seni budaya dan warisan secara formal yang terbaik dan memenuhi kehendak negara sekurang-kurangnya 10 aktiviti sebulan.
- Menyediakan kurikulum dan kaedah pembelajaran dalam pendidikan Muzik, Penulisan, Tari, Teater, Filem & Televisyen, Rekaan Seni Visual, Pengurusan Seni Budaya dan Warisan serta Pusat Seni Pentas Tradisional yang berteraskan kesenian tradisional tanpa mengabaikan keperluan semasa.
- Menyediakan tenaga pengajar yang berkualiti dan memenuhi dasar pendidikan negara sekurang-kurangnya 77 orang tenaga pengajar berpengalaman di dalam bidang yang diceburi.
- Menyediakan ruang pembelajaran yang kondusif dan peralatan pembelajaran yang terbaik sekurang-kurangnya 29 buah ruang pembelajaran.
- Menyediakan bahan-bahan rujukan pembelajaran dan khidmat nasihat mesra.
- Menyediakan khidmat nasihat yang memenuhi keperluan pelanggan.
- Memberi maklumbalas kepada pelanggan dengan cepat, tepat dan berbudi bahasa dalam tempoh masa berikut:
- Akuan penerimaan dalam tempoh 1 hari bekerja
- Maklum balas awal dalam tempoh 3 hari bekerja
- Permohonan lawatan berpandu ke ASWARA melalui:
- Surat – dijawab dalam tempoh 3 hari bekerja
- Emel – dijawab dalam tempoh 1 hari bekerja
Pencapaian Piagam Pelanggan
2019
Pencapaian Piagam Pelanggan Januari – Jun 2019
Pencapaian Piagam Pelanggan Julai – Disember 2019
Rumusan Transaksi Perkhidmatan Atas Talian
2018
Pencapaian Piagam Pelanggan Januari – Jun 2018
Pencapaian Piagam Pelanggan Julai – Disember 2018
Rumusan Transaksi Perkhidmatan Atas Talian
2017
Pencapaian Piagam Pelanggan Januari – Jun 2017
Pencapaian Piagam Pelanggan Julai – Disember 2017
Rumusan Transaksi Perkhidmatan Atas Talian
2016
Pencapaian Piagam Pelanggan Januari – Jun 2016
Pencapaian Piagam Pelanggan Julai – Disember 2016
Rumusan Transaksi Perkhidmatan Atas Talian
2015
Pencapaian Piagam Pelanggan Januari – Jun 2015